tisdag 26 augusti 2014

Asus rt-n66u och bahnhof OpenVpn

Efter att ha hämtat hem config filerna från bahnhof så redigerade jag filen client.ovpn.

Jag tog bort raden tls-auth tls.key 1 och raden ca ca.crt

Därefter infogade jag detta:
<ca>
-----BEGIN CERTIFICATE-----

 och allt här i mellan från filen ca.crt
-----END CERTIFICATE-----
</ca>

Sedan lade jag till dessa rader:

key-direction 1
<tls-auth>
-----BEGIN OpenVPN Static key V1-----
 och allt här i mellan från filen tls.key
-----END OpenVPN Static key V1-----
</tls-auth>


Efter att jag ändrat filen client.ovpn enligt ovan så loggade jag in på Routern och klickade på VPN och fliken VPN Client och valde där openVPN och skrev in användaruppgifterna och sedan laddade jag upp den ändrade filen client.ovpn.

Så vipps så funkade det att klicka på connect. :)

Inga kommentarer: